12.5.05

Discovering Montreal....(descobrindo Montreal)

English version
Today I did something I really wanted to do for a while but just didn't have the chance yet...I went out in the street with no certain place to go and just walked, walked, walked...I think I wandered around for more than 2 hours.

I got into stores, saw different things, different people...heard all kinds of languages you can think of, saw amazing colors around...felt the cold wind on my face... It was wonderful to feel as alive as I did.

I also got the chance to speak with some people, I would just get into a store and a minute later I was already talking to everyone around...I love to hear those different accents and also to hear how people from different cultures feel.

I lost track of time and I just snapped out of it after Carol called me to find out where was I.
I am in love with the canadian culture, they are very warm and polite. If we could mix the canadian culture with the brazilian, I'm sure I would be pretty close to heaven...

Portuguese version
Hoje eu finalmente tive a chance de passear de um lado para o outro da cidade sem ter nenhuma obrigacao ou compromisso. Eu pude simplesmente caminhar sem rumo, sem horario e sem preocupacoes de quaisquer tipo. Eu simplesmente deixei tudo de lado e fui explorar a cidade.
Hoje foi um dia frio, mas a sensacao do vento gelado no meu rosto, contrastando com todo o resto do meu corpo que estava totalmente protegido pelo meu mega-super warm coat, me fez sentir simplesmente viva.

Eu entrei em algumas lojas escondidinhas, aquelas que so se pode ver se voce estiver realmente prestando atencao e reparando no que existe por ali. Uma pessoa distraida ou pouco atenta jamais iria perceber que num cantinho pequenininho como aquele haveria uma loja. Pois e, eu entrei em umas duas ou tres assim.

Uma vez la dentro, acabei me envolvendo em conversas mais longas com as vendedoras e ate com alguns fregueses. Foi uma delicia trocar experiencias e informacoes com pessoas estranhas e que normalmente nunca parariam para sequer perceber a minha presenca, ou eu a delas. Eu sei que adorei a aula que recebi.

Ao andar pela cidade, e possivel ouvir uma variedade enorme de linguas e sotaques, e incrivel como existem tantas culturas, religioes e povos diferentes. Todos se dao bem e vivem numa paz confortante.

Eu adoro a cultura canadense, se fosse possivel misturar a cultura brasileira com a daqui, eu acho que estaria bem perto do paraiso...

Eu so voltei a realidade quando recebi um telefonema da Carol, perguntando onde e que eu havia me metido. Foi so nesse momento que eu percebi que ja passava das 8 da noite e que estava escurecendo. Coloquei os meus pes sobre o chao e voltei para casa, a passos largos e congelados.

2 comentários:

Anônimo disse...

why don't you ever smile???

Paola Chusyd disse...

hm...why did you write that anonymously?you can identify yourself, I'm used to getting this kind of question...
I am always smiling, I am a very happy person, but I do it mostly face to face to people...not when pics are taken...I've been trying to change that...